vrijdag 23 augustus 2013

RUSTIG AAN!

De trainingen krijgen weer wat structuur na de vakantie. Het trainingsschema tot aan de Berenloop op 3 november is klaar en tot aan de Berenloop staan er nog een drietal andere 'wedstrijden' op het programma.

15 September de marathon in Winterswijk. Qua afstand is het 42km, maar het is eigenlijk een landschapsmarathon (met drankposten) bedoeld om de streek te promoten en lokale producten onder de aandacht te brengen. Vergelijkbaar met de Twente marathon waar we de afgelopen drie jaar aan hebben deel genomen. Nu hebben we gekozen voor de landschapsmarathon in Winterswijk. Qua planning komt ons dit beter uit met nu we begin oktober eerst de Hoge Veluwe trail en de week erna de duinentrail in Schoorl lopen. De marathon in september pas wat dat betreft mooi in het programma om lekker rustig wat kilometers te maken. 

Dit is nu net het manco waar het aan schort en de titel zegt: RUSTIG AAN! Het loopt als een tierelier, ik voel me goed, fit en de benen draaien goed. Vorige week totaal alweer 80km gelopen, waarbij de nodige kilometers op een vlot dan wel hoog tempo gingen. O.a. een duurloop van 18 km met 4, 3, 2 en 1 km op een tempo van 4'30, 4'20, 4'10 en 4'00.

Tijdens de duurloop vandaag (rondje om in de bossen bij Beetsterzwaag op de terugreis uit het werk) bedacht ik me dat dit allemaal veel te gek gaat. Ik hoef pas in november te pieken bij de Berenloop. 
Het doel voor ogen houden en dat is eerst mid september in Winterwijk. 
Vorige week heb ik met een aantal ander trail-lopers op het Dwingelerveld al 37km gelopen; alles onverhard door de bossen en over de heide. 

Nu op gemak al 37km lopen dan gaat 42,2 over drie weken ook lukken. Tot dan lekker rustig mijn duurlopen blijven maken. Daarna kan de aandacht verlegd worden naar trainingen met tempo's van rond het marathon tempo (4'16).
Op basis van wat ik dit jaar tot nu toe heb gelopen en hoe ik me voel wil ik een poging doen om de Berenloop onder de 3 uur te lopen. Ik weet dat dit een enorme uitdaging zal worden, daar het net wel /net niet zal lukken.(eerder dit jaar halve marathon in 1.23'50).  Daarnaast zal het sterk afhangen van de omstandigheden en met het weer. Ik wil het in ieder geval proberen en dat betekent ook gericht hiervoor gaan trainen. 
Als het niet mocht lukken is er geen man overboord. De twee trails in oktober zijn echt om te genieten en de Berenloop is zeer zeker de moeite waard; naar mijn mening is de hele marathon op Terschelling de mooiste afstand om te doen. 

Morgen nog een klein blokje om; zondagmiddag gaan we naar Balk; kan ik mooi weer naar huis lopen. 
Nog even een mooie route uitzoeken en lopen maar weer. 

Hoe het verder zal gaan tot en met de Berenloop; ik zal de blog wat bijhouden en anders vragen jullie maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten