donderdag 24 oktober 2013

Het is mooi geweest.


Ik vind het mooi geweest voor dit jaar.
Na alle wedstrijden (totaal 708km), diverse trails en vele trainingen dit jaar is de swung er uit. Na de zomervakantie heb ik enthousiast de trainingen weer opgepikt met als doel vooral de Berenloop en dan om deze onder de drie uur te gaan lopen; in ieder geval een poging doen. In dit enthousiasme heb ik toch wat teveel gedaan; denk te snel iets te veel waardoor ik last heb gekregen van mijn rechter bovenbeen. Ondanks dit kwetsuur toch nog succesvol aan de Hoge Veluwe trail en de Duinentrail kunnen deelnemen.
Na de Duinentrail heb ik bedacht toch echt wel geblesseerd te zijn en het voor dit jaar qua trainingen en wedstrijden genoeg te vinden.
Even geen intensieve trainingen meer, maar werken aan herstel van de blessure en de spieren wat rust geven.
Nu een paar weken later en met de nodige fysiotherapie komt hier verbetering in.

In plaats van een hardlooptraining heb ik afgelopen weekend de MTB maar gepakt en ben ik een rondje over de Veluwezoom gefietst. Onderweg Edwin C. nog tegengekomen in zijn trainingsgebied, maar hij herkende me niet of wilde me niet herkennen met mijn helm op en op de fiets zittende. Ik begrijp het ook wel.

Goh, wat is het hier een mooie omgeving en wat zou ik graag net als Edwin hier vandaag een paar uren lekker willen hardlopen. Enfin, op de fiets is de omgeving net zo mooi en kun je ook genieten van het mooie weer.

Edwin zijn trainingsgebied.
Na 2 1/2  uur fietsen bedenk ik toch nog even een eindje te gaan hardlopen. Ik heb tijd over, hoef pas over twee uur mijn dochter in Arnhem op te halen. Trailschoenen aan en rustig aan een uurtje over de Posbank lopen. Het is erg druk, maar het plezier om hier zo te lopen maakt veel goed.


Volgende twee foto's zijn niet van de Duinentrail in Schoorl, maar van de Veluwezoom. Als ze ons hier tijdens de Veluwezoomtrail ook nog overheen zouden jagen wordt het dubbel zo zwaar. (hint). Na al het lopen door het zand de afgelopen weken ook hier nog even een eindje doorheen.



De trainingen staan op een erg laag pitje; ik doe veel oefeningen en merk dat het de goede kant op gaat met de blessure. Meelopen met de warming up en de trainingen die ik geef gaan steeds beter. 
Ik heb nog in mijn achterhoofd om de Berenloop mee te lopen. Qua conditie maak ik me geen zorgen of dit zal gaan. Het is nog 1 1/2 week en hoop dan weer goed te kunnen lopen. Mocht dat lukken doe ik lekker de Berenloop mee. Het startnummer is al wel binnen.

Het seizoen zit er wat mij betreft op voor dit jaar. In het kader van de periodisering is een periode van een paar maand rust ook belangrijk.
Ondertussen beginnen de plannen voor volgend voorjaar steeds vastere vormen aan te nemen. Er staan een 5-tal trails op waar ik aan wil deelnemen. Uitdaging genoeg alweer, maar dat geeft nu meteen de mogelijkheid om rust te nemen. Ik hoef nu en de komende weken/maanden niet intensief te trainen om deze doelen volgend jaar te behalen. Dit geeft mentaal ook rust en de mogelijkheid om ook wat andere dingen te gaan doen.
Na de Berenloop zal ik weer een update geven en een beetje uit de doeken doen wat de plannen voor volgend jaar zijn.

PS. Nog even een naschrift. Tot op heden heb ik nog maar 1 keer de Berenloop meegedaan. Dat is al weer 3 jaar geleden. De afgelopen twee keer heb ik niet mee kunnen doen door andere blessures. (Meniscus en gescheurde enkelband)

1 opmerking:

  1. Een voorspoedig herstel Bob. Ik hoop voor je dat je nog kan starten op Terschelling. Is een hele mooi marathon.

    BeantwoordenVerwijderen