zondag 6 oktober 2013

Hoge Veluwe Trail

Pffff. Dat was zwaar; De Hoge Veluwe Trail. Eerlijk gezegd heb ik deze trail onderschat. Ik had deze trail qua zwaarte vergeleken met de Veluwezoomtrail; maar deze was stukken zwaarder.
Reden: zand, zand en nog eens zand.
De eerste paar kilometer ging nog; paar honderd meter weg, daarna mooi stukje bospad. En toen zand, zand en nog eens zand. Een trail van 37,5 km is sowieso al iets langer als de gemiddelde trail-wedstrijd in Nederland; Nu werd bij de start verteld dat er ook nog een paar gratis kilometers (met zand) extra bij waren. Ik schat dat iets van 18 km van de 38 bestond uit los zand. Om de route compleet te maken mochten we nabij het Kroller Muller museum meerdere trappen op en af. Goed opletten, maar het is wel een fijne afwisseling van het lopen door het zand.
Denk niet dat ik me geƫrgerd heb aan het zand. Ik heb werkelijk genoten, maar als je niet van hardlopen houd in het losse mulle zand heb je hier weinig te zoeken. Ik het me kostelijk vermaakt; genoten van de heel erg mooie Veluwe. Prachtig loopweer. Gezellig publiek onderweg dat je aanmoedigt; nog een paar bekenden van de Hardloop4daagse. Top.

Dat ik hier goed uit de voeten kan blijkt uit de gelopen tijd en het resultaat. Dik 38 km net een paar seconden onder de drie uur. Het meest blij ben ik met mijn 10e plek bij de heren op de trail; er zat 1 dame net 1 minuut voor me die ik de laatste kilometers op het snellere deel net niet bij kon houden. De rest van de wedstrijd ben ik met haar in de strijd geweest. Door het zand en heuvelop was ik sneller; zij op de snellere paden door het bos.

Al met al een hele mooie trail; een strakke organisatie van MudSweatTrails die volgende week de Duinentrail in Schoorl organiseren. Ik ben weer van de partij in voorbereiding op de Berenloop.

P.S.
Door onderschatting van deze wedstrijd afgelopen week 'teveel' getraind en te weinig rust.
Maandag: training geven dorpsgenoten.
Dinsdag: 13km fartlek Meijendel Scheveningen met veel km's zand (goede voorbereiding)
Woensdag: training geven baan; maar toch ook een beetje meegedaan: 3200m op tempo.
Donderdag: baantraining met 8x800m; Laatste 800m in 2'50
Vrijdag: duurloop 12km met 2x3000m in 12'20
Zaterdag: clubkampioenschappen 3000m baan in 10'59.
Zondag: trail 38km
Totaal deze week 88km.

Komende week iets rustiger aan en in Schoorl weer aan de bak. Daarna nog 3 weken de puntjes op de i voor Terschelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten