maandag 9 november 2015

van 0 naar 100

Hoe doe je dat?

Hiermee doel ik niet op die paar secondes die ik er met mijn motor over doe om de 100km/h per uur te rijden, want dat is een kwestie van een paar seconden.
Nee, hoe kom ik na 3 maanden looprust met 0 km hardlopen en trainen weer op 100km volgend jaar april?
Ik heb bedacht volgend jaar twee of drie ultratrails van 100km te willen gaan lopen na een paar keer trails van rond de 85km te hebben gelopen.
De eerste is dan volgend jaar in april met Limburgs Zwaarste en later in juli de Eiger 101km.

Dus hoe kom ik van 0 op 100km in een 6-tal maanden tijd?
In deze blog nu en de komende maanden zal ik uit de doeken doen hoe ik dit denk te gaan doen met mijn ervaringen van voorgaande jaren.
In ieder geval met een plan; ik ben er niet de persoon toe om maar wat te doen. Wat je dan presteert is meer gebaseerd op toeval en weet je achteraf niet waardoor.

Dus een plan.
Mijn eerste doel is Limburg. De focus vooral op kilometers maken en dit rustig aan opbouwen.
Na Limburgs Zwaarste in april zal de focus komen te liggen bij kracht- en heuveltraining en consolideren van de conditie. In de aanloop voor Limburgs Zwaarste staan er een paar trails op het programma voor het maken van de nodige mooie kilometers.

Zoals in de vorige blog gemeld, heb ik de afgelopen maanden geen km gelopen. (op Run Winschoten 10km na ivm afzegging van een atleet aan de estafette). Alleen wat km's gedribbeld met het geven van trainingen. Wel een nieuwe accu in de motor en hier weer eens mee op pad geweest :-).

Hoe ik van 0 op 10km ben gekomen? Lees mijn volgende blog die eerdaags komt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten