zondag 13 maart 2016

Er komt weer schot in de zaak

Hoewel ik nog regelmatig bij de fysio over de vloer kom, gaat het lopen beetje bij beetje weer wat beter. Alleen is hoe dat gaat nog enorm wisselvallig. Ik moet me wel beperken tot de duurlopen, intensief trainen zit er nog niet in. Per dag wisselt de situatie qua klachten, maar primair lijkt het toch allemaal vanuit de onderrug te komen. De ene keer heb ik last van de quadriceps, gevolgd door de hamstring en soms de lies, en ook de bilspier zit zo af en toe weer eens in de stress. Structureel lijkt de rug het meest vast te zitten, maar heb ik daar niet echt veel last van.

Wat ik schreef, intensief trainen zit er niet in want ik merk dat dit toch wat reactie geeft en het loopt gewoon niet echt fijn. Daarvoor moet ik toch wat forceren en dat wil ik niet. 
Waar ik me nu op concentreer zijn de duurlopen. Niet intensief maar wel lekker de nodige kilometers maken. 
Zo vandaag met de club die in voorbereiding is op de Slachtemarathon een duurloop gemaakt van 29km. Vooraf had ik al 11km naar de baan toe gelopen om zo vandaag op 40km te komen.
Wel af en toe last van wat last van spieren hier en daar en de rug.

Zo hoop ik volgende week toch de Vuurtorentrail op Ameland de 60km te kunnen lopen. Qua duurvermogen voel ik me steeds fitter worden en heb ik er wel vertrouwen in dat dit me gaat lukken. En als dit lukt, ga ik me inschrijven voor Limburgs Zwaarste volgende maand, want daar kijk ik echt naar uit, temeer daar deze wedstrijd dit jaar voor het laatst is. Een hele mooie kleinschalige trail/landschapsloop door het altijd weer mooie Zuid Limburgse land.   Lekker een dag genieten van de lente die weer aanstaande is.

Het is niet de route die ik voor ogen had naar LZ qua trainingen en opbouw, maar het zit niet altijd mee en gaat het niet zoals je zelf zou willen. Dan maar kijken naar de mogelijkheden die er wel zijn en daar mee aan de slag. Desnoods de planning aanpassen en nieuwe doelen stellen. Dat kan zijn eerst volledig herstellen voordat je weer aan de slag gaat. Maar houd de moed erin en geniet ook van de alternatieven die er zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten