donderdag 14 april 2016

campertje

Zo, ons campertje staat voor de deur. Morgen naar Limburg en dan zaterdag aan de bak.

Ik heb er wel zin en en denk dat ik er wel klaar voor ben. 100km hardlopen in Limburg. Een hele dag door de heuvels van Zuid-Limburg zwerven. Tuurlijk zal het zwaar worden en zal ik denken waar ben ik aan begonnen. Maar nu heb ik er zin aan.

Ienskje gaat mee voor de nodige support en zal zeg maar de 60km route fietsen (maar dan over de weg).

Met de trainingen is het de afgelopen behoorlijk goed gegaan. Twee weken geleden een duurloop van 55km met een paar stukjes wandelen en daarna nog een aantal trainingen gemaakt met wat meer intensiteit en die zijn ook goed gegaan.

Wat zoal gedaan aan trainingen nog:

  1. fartlektraining 11km off-road 1u10
  2. heuveltraining 11km off-road met 300D+ 1u30
  3. blokkenloop  30' in D1 - 20'in D2 - 10'in D3 - 20'in D1 - 15' in D2 - 10' in D3 in 10' in D4
    • D1 = 5'15/km
    • D2 = 5'00/km
    • D3= 4'45/km
    • D4 = 4'30/km
  4. training geven 7km (is mooie herstelloop)
  5. interval training op de baan in een tempo van 4'00.
  6. rustig loopje nog van 6km

en zo moet het maar zijn.

Het was niet de voorbereiding die ik vooraf had bedacht, maar het is zo ook niet verkeerd geweest. Ik heb toch nog flink wat kilometers kunnen maken, al was het vaak wel op het randje van wel of niet kunnen. Gelukkig pakten de genomen risico's goed uit. Kleine stapjes nemen en op die manier de risico's klein maken en accepteren als blijkt wanneer iets niet gaat. Dus ook een training overslaan en rust nemen hoort erbij.

Zaterdagmorgen 6 uur starten en dan proberen iets van 6 uur 's avonds weer bij de finish hoop ik. Ik houd jullie wel op de hoogte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten