zaterdag 2 april 2016

Herstel

Zoals gezegd deze week tijd besteden aan rust en herstel. Zo mooi dat een lichaam zich weet te herstellen na een inspanning. En er dan ook nog sterker uitkomen. Dat is het principe van supercompensatie.
Deze week maandag een stuk gewandeld, woensdag wat meedoen op de baan en vrijdag nog even een loopje. Zaterdag weer met de studie in de weer (woensdag examen) en dan morgen een hele lange duurloop. Over twee weken is immers Limburgs Zwaarste. Wat kijk ik daar naar uit. De temperatuur stijgt, de natuur ontluikt en dan mag je een hele dag door het mooie Limburgse land lopen. Wie doet je wat.

Plan voor morgen is dus een lange duurloop. Van de vereniging staat er met de marathongroep weer een lange duurloop op het programma. 20km in tempo DL1 en vervolgens 7km in tempo van  DL2. Voor mezelf maak ik me in mijn trainingen niet zo heel druk over de te lopen tempo's. Alle mogelijke tempo's (als het maar langzaam is) zijn me goed. Met de groep dus 27km. Ik wil morgen eerst naar de baan toe lopen, dat ik 10km en maakt dan totaal 37. En daarna met een mooie lus weer op huis aan. Totaal wil ik zien een 55km te gaan lopen. Het beloofd mooi weer te worden, en na het nodige aan rust en herstel deze week heb ik er ook wel weer zin aan.
Globaal te lopen tempo's die ik voor ogen heb:
10 km à 5'30. 20 km à 6'00. 7 km à 5'40. 3 km wandelen à 8'30. 10km à 5'40/6'00 en dan de laatste 5km wandelen.


Ik laat morgen wel eens weten hoe e.e.a. is verlopen.

Kleine update hoe de training is verlopen:
Iets voor 7 uur vertokken naar de atletiekbaan: 10 km à 5'25.
Daarna met de groep eerst 20 km op een tempo van 6'00.
Na 20km (voor mij dus 30km) een kleine versnelling naar een tempo van 5'30.
Dit over 7km.
In het clubhuis even de tijd genomen om te eten en te drinken, droog shirt aan te doen en de bidons weer bij te vullen.
Al etende (krentenbol) eerst 3 km gewandeld à 8'20.
De 13 daaropvolgende hardloopkilometers gaan eigenlijk wat te snel, maar misschien ook wel een goed teken dat het nog wilde, maar deze gingen op een tempo van 5'10. Met nog twee kilometer wandelen naar huis totaal 55km gemaakt. 50 hardlopend en 5 wandelend met een totale duur van 5u21.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten