donderdag 18 april 2013

het kin barre [frysk]

Het kin barre [frysk]: Het kan gebeuren [nederlands], ik ben er klaar voor.

Bijna vier maand aan training zit erop. Eigenlijk is het begonnen bij de Sint Pietersbergtrail waarin in tijdens de wedstrijd door mijn enkel ging en ik wat banden zwaar verrekte dan wel scheurde. Dit betekende meteen een langere periode rust. Midden december kon ik kalm aan weer beginnen met trainen en heb ik het programma voor 2013 opgesteld. Een ambitieus programma met als doel veel rustige kilometers en misschien een ultra te lopen. Afhankelijk van het herstel van de enkel de marathon (DFW marathon) en wie weet daarna meer. In mijn achterhoofd had ik toen al een beetje deelname aan Limburgs Zwaarste, maar dan de 'korte' afstand van 60km. Zijn er ook nog die 80 of 100 doen.

Limburgs Zwaarste is voor mij de uitdaging na de Koning van Spanje trail en de Sint Pietersbergtrail vorig jaar ook in Zuid Limburg. Een heel andere wereld voor een Fries, maar het ligt mij wel; hardlopen/trailen in de heuvels.

Al de trainingsarbeid is nu verricht. Ik heb een bijna optimale voorbereiding kunnen maken op een paar weken na met wat andere perikelen. Veel wedstrijdkilometers gemaakt die allemaal hun doel hadden voor #LZ.
Ik kan wel merken dat de vele duurloopkilometers geen goed doen voor je snelheid en tempohardheid; iets wat je anders veel traint. Misschien komt het ook door de leeftijd (44 al weer), maar de ietwat rustige kilometers kan ik goed hebben. Ik heb nergens last van en voel met topfit. Ik heb nu meer (week)kilometers gemaakt dan een paar jaar geleden voor de marathon toen ik mijn pr liep in een tijd van 2:56.

Mentaal ben ik er denk ik wel klaar voor; ik weet precies wat ik allemaal wil doen; misschien wel iets te perfectionistisch. Ik weet alleen nog totaal niet op wat voor tempo te gaan lopen. Dit is voor mij nog het meest lastig in te schatten. Ik heb geen referentie en zal op mijn gevoel en ervaring af moeten gaan.

Het is mijn eerste ultraloop, en om het helemaal leuk te maken meteen ook maar een trail. Ik heb er zin in.
Vrijdagmiddag gaan we alvast naar Heerlen waar we in een hotel overnachten. Zaterdagmorgen 9:00 uur is de start.
Het kin barre.

PS Alle clubgenoten, hardloopvrienden en andere kunde; bedankt voor jullie enthousiasme en belangstelling. Na afloop zal ik proberen jullie te informeren over het verloop; via twitter danwel via deze blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten