zaterdag 13 april 2013

Week 15 'rust'

Na drie weken met veel training en wedstrijden deze week relatief rustig aan gedaan. Voor mijn werk dinsdag en woensdag naar Den Haag zodat ik niet op de baan kon trainen. Tussen Scheveningen en Wassenaar ligt een mooi duinengebied waar je heerlijk kunt trainen. Dus hier een goede fartlek training van een 15-tal kilometers gemaakt (was echter mijn Garmin vergeten).
Donderdag thuis op het  viaduct nog een paar hoogtemeters gemaakt ;-) al schiet dat natuurlijk niet op.
Voor de verandering ben ik vrijdag maar eens naar de masseur geweest. Kom ik verder nooit. Misschien moet ik dat maar eens wat vaker doen, maar ik heb doorgaans weinig tot geen last van de spieren; af en toe de kuiten een beetje. Eigenlijk had ik in de uren/dag na de massage meer last van mijn kuiten dan ervoor.
Zal wel een goede massage zijn geweest moet je maar denken. In ieder geval voelden de benen zaterdagmorgen bij het van bed komen goed aan.
Zaterdagmorgen heb ik een boeiend gesprek met iemand die de TDS wil lopen en mij vroeg of ik wil helpen met de trainingen en de voorbereidingen hiervoor. Ik heb de uitdaging aangenomen en we gaan ons best hier voor doen.
Zaterdagavond nog even 1,5 uur kunnen trainen. 19km met twee tempoblokken van 5km in 21 à 22'. Lekker even uitleven op een vlot tempo.
De trainingen zitten erop; aankomende week kalm aan de laatste voorbereidingen voor Limburgs Zwaarste. Het hotel voor de vrijdagnacht is geboekt. Ienskje haar fiets nog even nakijken. Zij gaat mee. Deels om me aan te moedigen, maar ook om als chauffeur te dienen op de terugreis. Ik ben zeer benieuwd hoe ik me na afloop van zo een avontuur voel. Ik laat het jullie weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten