dinsdag 16 juni 2015

Twijfels

Twijfels,

heb je dat ook wel eens,

twijfels of je voldoende hebt getraind voor een belangrijke wedstrijd,
twijfels of je het wel aan kunt,
twijfels of je het wel wilt,
twijfels,

Met potlood had ik 20 juni lang geleden al eens in de agenda gezet om de Trail Vallée les Lacs in Gerardmer te gaan lopen. Een ultratrail van 80 km rond Gerardmer nadat Marc Jansz en Stella Petric deze in 2014 hadden gelopen.
Een maand geleden toch maar ingeschreven om na de Vaalserbergtrail ook aan deze wedstrijd deel te nemen. Twee jaar geleden zijn we hier op vakantie geweest en het is een erg mooie omgeving. Daarnaast is het qua afstand nog redelijk te rijden in één dag.

Nu slaan de twijfels toch wat toe om de 80 km trail, die nu 86 blijkt te zijn, te gaan lopen. Of toch terugzetten naar deelname aan de 55 km ultratrail die er ook is; is ook mooi.
En het is toch weer een heel eind, 86km. Toch lonkt het ook wel weer, zeker als ik de route bestudeer.

Als ik op de 55 zou starten weet ik dat ik deze wel uit kan lopen; de Vaalserbergtrail was 53 km en die ging behoorlijk goed, ondanks de gekneusde rib waar ik nog steeds wel last van heb. (= reden om niet de 86 te doen)

Ik denk dat als ik de 55 zou gaan lopen, ik toch ook weer mijn best zou gaan doen om een toch wel goede tijd neer te zetten. Met de 86 moet ik dit zien los te laten en lekker gaan lopen, genieten van de Vogezen.

Qua trainingen en wedstrijden heb ik de afgelopen maanden voldoende gedaan. Zeker de laatste maand liep het goed met goede trainingen met Hemelvaart en Pinksteren. Ook afgelopen zaterdag weer 4,5 uur op de been in het Teutoborgerwald zou moed moeten geven.

En toch nog twijfels.
Ik schat toch een 12-13 uur onderweg te zullen zijn en kijk daar toch nog wel wat tegenop.

Vorig jaar voor de Mont Blanc Marathon was de focus veel ontzettend deze ene wedstrijd en was er geen twijfel: starten en dan maar zien.
Nu is dat toch wat anders; een beetje ad hoc ingeschreven en ondertussen druk met van alles en nog wat. Toch kijk ik er ook wel weer naar uit. Lekker een lang weekend weg met Ienskje en met de camper naar de Vogezen, eindje lopen en vooral genieten, wat wil je nog meer? Wat mag je je rijk voelen als je dit kunt doen.

Nu gaandeweg de week verdwijnen de twijfels, ik ga starten op de 86 km en ga ervoor, anders heb ik niks om over te schrijven volgende week. Daag.

PS.  Als trainer kijkend naar wat er dit jaar al is gepresteerd en hoe de trainingen zijn verlopen kan het zeker. De trainingsopbouw was anders dan vorig jaar, maar niet veel minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten