zondag 17 maart 2013

Week 12 2013

Eigenlijk een relatief rustige week na de Sallandtrail van vorige week zaterdag. Na de Sallandtrail een paar dagen niet getraind; even een paar andere activiteiten uitvoeren. Vrijdag, zaterdag en zondag maar weer eens  wat gedaan. Vrijdag eerst een dik uur in park Heremastate in Joure getraind. In het park ligt een heuveltje van een meter of 10 hoog. De aanloop naar de heuvel is te doen; de laatste paar meters zijn even pittig. In een uur tijd een 30-tal keren de heuvel beklommen van verschillende zijdes. Lekker dynamisch, afwisselende training. Tevens even aandacht voor het afdalen hetgeen nog niet mijn ding is.

Zaterdag lekker 20km op een tempo van 4'40/km.
Zondag duurloopje van 26km op een tempo van 5'02/km.
Met de trainingen die ik deze week gegeven heb toch nog 70km gemaakt. Iets minder als de afgelopen weken met 100km per week. De komende drie weken weer aan de bak. Doel is per week toch weer een 100km te maken. Ik hoop dat dat wat gaat lukken met de planning. Volgende week zaterdag de 32 van Kampen met wat in- en uitlopen op 40km zien te komen. De week erna dan de Drents Friese marathon. Even 42km als training. Niet te bevatten eigenlijk. Voorheen, en eigenlijk nog steeds, een hele prestatie om een marathon te lopen. Nu doe je een marathon als training voor een ultra. Het kan verkeren. Voor Kampen nog geen berekeningen gemaakt qua tempo. Voor de marathon een tijd van 3u30 in mijn hoofd. Het kan wel sneller naar mijn idee, maar dat is het doel niet. De week erna moet er nog een lange duurloop gelopen worden van een 45km. Hiermee moet ik naar mijn idee gereed zijn voor Limburgs Zwaarste. Het voelt goed allemaal. De kilometers worden gemakkelijk verteerd. Rust en herstel gaat goed en de spieren gaan nog lekker.
Het is alleen jammer dat we hier in Friesland geen hoogtemeters kunnen trainen op een viaduct na dan. De hoogtemeters gaan het in Limburg zwaar maken. Krijg er steeds meer zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten