zondag 5 mei 2013

Week 19

Hoewel het voor mijn gevoel een 'rustige' loopweek was, heb ik toch nog weer een 80km gelopen deze week. Ik tel hierbij de trainingen die ik gegeven heb ook mee waarbij we een rondje maken van 6 à 7 km.
Alleen dinsdag heb ik deze week niet gelopen. Geen lange duurlopen als vorige week beschreven, maar wat kortere en intensievere trainingen. Vorig weekend waren er (per ongeluk) nog een paar snelle kilometers bij op een tempo van rond de 4'00. Dit gaat me nog wat te snel; het moet wat minder intensief merk ik. Het tempo bij de andere trainingen deze week gaat zo rond de 4'30 à 4'20. Dat gaat lekker.

In het kader van de 'rust' na Limburg heb ik zaterdag 4 mei niet meegedaan aan de Ronde van Oranjewoud. Er waren echter een heleboel van 'mijn' atleten die meededen aan de 5, 10 of 16,1 km. Al met al is er goed gepresteerd door hen allemaal. Ik heb lekker de dag wat rondgelopen en met veel hardlopers wat bij kunnen  kletsen. Na afloop weer thuis zelf nog een tempoduurloop gemaakt. Totaal 19km met daarin 13km op een vlot tempo van 4'30. Dit gaat me wel soepel en gemakkelijk af; mooi als voorbereiding op de Hardloop4daagse met Pinksteren in Apeldoorn (4dagen, 6 etappes, 100km)

Zondagmiddag ben ik met een trailrunster die ik sinds kort begeleid wezen trainen. Gezellig lopend en afwisselend intervallen een uur en drie kwartier onderweg geweest. Lekker ter voorbereiding op de Koning van Spanje trail a.s. zondag 12 mei. Deze wedstrijd start in Gulpen en gaat net als Limburgs Zwaarste door de bossen en velden van Zuid-Limburg. De route van de KvS trail gaat naar het zuiden richting Epen waar ik tijdens LZ niet ben geweest. Vorig jaar heb ik hier ook deelgenomen en toen was het slecht weer en waren de paden zeer slecht begaanbaar. Zoals het er nu uitziet zijn de omstandigheden goed en hoop ik mijn tijd van vorig jaar iets te verbeteren, al meen ik dat de afstand nu iets meer is.
We vertrekken in ieder geval donderdag, lekker met de camper een paar daagjes naar het zuiden en combineren met mooie sport.

1 opmerking:

  1. Bob,

    Leuk omte lezen hoe enthousiast je bent en schrijft. Ik heb ronde van Oranjewoud wel gelopen en het was heerlijk. Daarnaast toch ook meer aan verdiepen in het lopen op trails omdat ik merk dat ik dat veel leuker begin te vinden. Veel succes zondag. Ik heb hem op de kalender voor volgend jaar geschreven (eerst wat meer trainen haha)

    Jaap van Dekken
    Marum

    BeantwoordenVerwijderen